Trwa ładowanie strony...

Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego

Wymagane dokumenty:

1. Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
2. Dowód osobisty — jeśli zgłaszasz uszkodzenie dowodu,
3. Inny dokument tożsamości, na przykład paszport — jeśli go masz.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Miejski w Sławnie, ul. Marie Curie-Skłodowskiej 9

Termin i sposób załatwienia:

Urzędnik od razu unieważni twój dowód osobisty. Dostaniesz zaświadczenie o utracie albo uszkodzeniu dowodu. Zatrzymaj je — może ci się przydać. Jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, ale nie dłużej niż 2 miesiące.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1464 z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U. z 2015 r. poz. 212 z późn. zm.)

Inne informacje:

tel. 59 810 30 51

Powrót do góry