Wniosek o wydanie dowodu osobistego
Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie dowodu osobistego
- Kolorowe zdjęcie na papierze fotograficznym
- Dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport — jeśli masz,
- Dokument podróży (na przykład paszport) lub inny dokument stwierdzający tożsamość — jeśli jesteś osobą, która dostała polskie obywatelstwo.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Sławnie, ul. Marie Curie-Skłodowskiej 9
Termin i sposób załatwienia:
Maksymalnie 30 dni od dnia złożenia wniosku. Termin ten może się wydłużyć w szczególnych przypadkach.
Inne informacje:
Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu, w którym został złożony wniosek, z wyjątkiem następujących przypadków:
- dowód osobisty wydawany osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych, odbiera rodzic albo opiekun prawny;
- dowód osobisty wydawany osobie posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator;
- w przypadku przyjęcia wniosku o wymianę dowodu osobistego w miejscu pobytu wnioskodawcy, odbioru dowodu osobistego może dokonać pełnomocnik legitymujący się pełnomocnictwem szczególnym do dokonania jego odbioru druk do pobrania