Dodatek mieszkaniowy
Wymagane dokumenty:
1) wniosek o przyznanie dodatku mieszkaniowego (wypełniony i potwierdzony przez zarządcę budynku + wydruk opłat czynszowych za miesiąc, w którym składany jest wniosek)
2) kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu/domu (decyzja, umowa najmu, podnajmu, akt notarialny, itp.) - do wglądu
3) faktura VAT za energię elektryczną i usługi dystrybucyjne w przypadku braku centralnego ogrzewania, centralnie ciepłej wody, gazu przewodowego (kopia)
4) zaświadczenie o wynagrodzeniu za ostatnie 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku (wynagrodzenie brutto po pomniejszeniu - składka na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe, koszty uzyskania przychodu);
5) studenci zaświadczenie z uczelni z uwzględnieniem wysokości stypendium,
decyzja o wysokości otrzymanego stypendium np.: z urzędu miasta, z fundacji itp.
6) zaświadczenie o wysokości dochodu brutto uzyskanego z praktycznej nauki zawodu,(wynagrodzenie brutto po pomniejszeniu - składka na ubezpieczenie emerytalne, rentowe i chorobowe, koszty uzyskania przychodu);
7) zaświadczenie/decyzja/odcinek o wysokości (brutto) otrzymywanej emerytury bądź renty za ostatnie 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku
8) karta świadczeń bądź decyzja potwierdzająca wysokości pobieranych świadczeń za ostatnie 3 miesiące np. z pomocy społecznej tj.: zasiłek stały, okresowy, rodzinny, pielęgnacyjny, fundusz alimentacyjny itp.
9) wyrok sądu o wysokości zasądzonych alimentów i potwierdzenie otrzymywania alimentów za ostatnie 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku
10) w przypadku osób pełnoletnich w wieku produkcyjnym nie uczących się, nie pracujących, nie pobierających świadczeń emerytalno- rentowych, zarejestrowanych i nie zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy jako poszukujący pracy wymagane jest osobiste stawiennictwo celem złożenia stosownego oświadczenia - czy w okresie ostatnich 3 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku osoby te osiągnęły dochód z prac dorywczych, bądź uzyskały pomoc finansową od innych osób.
11) zaświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego (w przypadku jego posiadania);
12) jeżeli w lokalu zamieszkuje osoba niepełnosprawna, poruszająca się na wózku lub osoba niepełnosprawna, której niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania w oddzielnym pokoju – orzeczenie Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności
Miejsce złożenia dokumentów:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sławnie - pokój 114
Termin i sposób załatwienia:
30 dni od daty wniesienia wniosku
Podstawa prawna:
- Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego,
- Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych,
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie dodatków mieszkaniowych.
Tryb odwoławczy:
14 dni od dnia otrzymania decyzji za pośrednictwem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sławie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie
Inne informacje:
Więcej informacji dostępnych pod numerem telefonu 59 810 54 52 wew 30